The Proof in the Pudding (5.12) – elemzés

2010. január 31., vasárnap

"Mi itt nem féligazságokban utazunk."
Nem tudom leküzdeni a vágyat, hogy ne úgy kezdjem: WOW és YEA!!! Izgalom, akció, csapatszellem és önzetlen gesztusok igazi első (második, harmadik) évados Bones-hangulatban – és ráadásul mindezt úgy, hogy ki sem mozdulunk a laborból! És annyira hiányzott már egy kis adrenalin-löket, köszönet érte! Tizenegy epizódot kellett várnom, míg végre a tizenkettediknél én is szívből, őszintén ki tudtam mondani: "we're back, baby!" Vigyázat, nagyot durran!

Azért mindjárt az elején kevésbé lelkes tónusban megjegyzem, hogy mostanság az előzeteseket a "nagyobb a füstje, mint a lángja" szemlélettel felvértezve szabad csak megnézni, nehogy még komolyan vegyünk valamilyen fordulatot, ami aztán köszönő viszonyban sem lesz majd az aktuális rész kimenetelével. A The Proof in the Pudding trailere alapján még mozijegyet is vettem volna (hm, talán ha a 10. évad után pár évvel elkészül majd a Bones – The Movie, akkor erre sor is kerül... bocsánat, elábrándoztam :-), de mire véget ért az epizód, el is felejtettem, hogy mi köze volt a kettőnek egymáshoz. Példának egyelőre csak ennyi: Booth rendkívül vagány belépője valójában egy mulatságos jelenethez tartozó figyelemfelkeltő részlet volt, ami korántsem váltotta ki azt a feszültséget, amit a promóban.

Ami viszont ténylegesen megadta az alaphangulatot és egyben bebiztosította a sikert, az az első évad karácsonyi történeténél (1.09) már bevált recept: zárjuk be a csapatot akaratuk ellenére a laborba! Érthető okokból még egy olyan high-tech, ultramodern munkakörnyezetben sem szeretnénk péntek este bennrekedni, mint amilyen a Jefferson Intézet – de valljuk be, másokat nézni egy ilyen szituációban baromira érdekfeszítő, főleg ha rejtélyes, fekete öltönyös alakok kényszerítik erre őket egy titkos küldetés keretében.


Apropó: kényszer. Annyira azért mégsem. Azt hiszem, elég nyilvánvaló, hogy embereinket – Cammel az élükön – nem igazán lehet olyan dologra kényszeríteni, amit ne akarnának. Mr. White az ajtózáron és az állandó felügyeleten kívül nem is alkalmaz ilyesmit, inkább a hazaszeretetre, a szakmai kihívásra és a tudományos kíváncsiságra apellálva veszi rá Brennant és a többieket arra, hogy nekilássanak a titokzatos maradványok vizsgálatának. És persze ugyanígy képtelenség lenne azt hinni, hogy bárki is kellő nyomást gyakorolhatna rájuk, hogy ne a saját fejük után menve folytassák le a nyomozásukat.

Cam, Brennan, Sweets és Hodgins kötélidegzettel és pókerarccal felszerelve veszik semmibe őreiket és a burkolt utasítást, miszerint nem azonosíthatják az áldozatot. Cam direkt a szívrohamot hozza rájuk az üvöltésével. Bones lenyúl egy csontot, hogy beazonosítsa a korát, és amikor Mr. White megkérdezi, hová megy, fapofával az igazat mondja: a csontraktárba. Sweets ezzel szemben azt hazudja egy lehallgatott telefonbeszélgetésben, hogy az emberei nem tisztelik Mr. White-ot, hogy elhintse a viszály magvait az "ellenség" soraiban. Hodginst enyhén szólva sokkolja, hogy paranoiája lám testet öltött, és ettől szárnyakat kap, bevállalva még egy kis verést is. Az érem másik oldalaként viszont láthatjuk őket úgy izgulni, mint a gyerekeket a moziban (ezt a mozi-témát nem én erőltetem: Booth mondja White-nak a kísérlet előtt, hogy hozza a popcornját, no és ott a Butch Cassidy/ninja hasonlat is).

Nincs itt senki semmilyen veszélyben, Bootht mégsem ezért nem hagyja nyugodni a gondolat, hogy ki lett zárva. Talán inkább bosszantja, hogy kihagyják valamiből? Nyilván túlteng benne a védelmező ösztön, és neki ott kell lennie, ahol az ő emberei vannak. Igen, Mr. White, ezek itt bizony Booth emberei, nem a kormányéi, még csak nem is szimplán az FBI-é! Kit hív Sweets elsőnek, amikor úgy érzi, gubanc van? Ki ugráltatja a felettesét, hogy szedje össze magát és derítsen ki valamit az ügy hátteréről? Ki javasolja Brennannek, hogy azért rekonstruálják a történelmi eseményeket, hogy kizárják ez elnök személyét? Ki biztosítja, hogy a csapat befejezhesse, amit elkezdett? És kinek szurkolnak mindnyájan? Boothnak tényleg az emberei mellett a helye (és persze Bones mellett. Emlékszem még azokra az időkre, amikor Booth a laborosokat még Bones embereiként emlegette, de ugyebár ez a vonal is elmosódott már). Nekünk meg azért is szükségünk van Boothra a laboron belül, hogy részünk legyen egy jó kis akcióban: amint állati cool stílusban helyreteszi a "rossz fiúkat", vagy ahogy bizonyítja mesterlövészi kvalitásait.

Aki viszont nincs igazán magánál ebben a részben, az Angela. Az új önmagánál. És ez nagyszerű, mert végre felcsillanhat a régi Ange, aki tudja, hogy Wendell nem a megfelelő pasi (nagyon nem az), és tisztában van vele, hogy egy gyerek (egy lélek) jobban összeköt két embert, mint a házasság, egész hátralévő életedre (kár, hogy Brennan ezt nem hallotta). Kellett ez a buta fals pozitív terhességi teszt, hogy 1) hetekkel előre izgulhassunk, vajon kié; 2) jót nevessünk Cam rémületén, hogy nagymami lesz; 3) megtudjuk, hogy Brennan egy ideje szexdiétán van; és legfőképpen 4), hogy Hodginsból kibukjon az igazság, bevallja Angelának, hogy szereti, és önzetlenül felajánlja magát neki, amire csak kell. T.J. Thyne alakítása ebben az epizódban nemcsak paranoiásként de hősszerelmesként is igazán elragadó.

Ahogyan Emily Deschanelé is, akit külön elismerés illet meg a tudományos halandzsa betanulásáért és előadásáért. Brennanként olyan bájosan naiv tud lenni, hogy egyszerűen nem lehet felróni neki túlzott önbizalmát és az állandó öndicséretet sem.

Cam: Akarod tudni, miért kérdezem?
Brennan: Egy otthoni terhességi tesztet tartasz a kezedben, feltételezem pozitív, és amiatt aggódsz, hogy elveszíted a legfontosabb személyt a laborban.
Cam: Nem... Nagyon szerény.

Cam: Én nem vagyok olyan jó, mint te abban, hogy azt tegyem, amit mondanak nekem.
Brennan: Köszönöm.

Angela: Nos, észrevettétek, hogy ezeket a teszteket – mindenki elbukta?
Brennan: Én nem. Én kiderítettem az igazságot.

Hát igen: de mi az igazság? Minden jel arra mutat, hogy a maradványok, amikben még véletlenül sem lehet a legapróbb kárt tenni, a néhai John F. Kennedy elnökhöz tartoznak, akit 1963. november 22-én gyilkoltak meg, 2 lövéssel. A gyanúsítottat, Lee Harvey Oswaldot, 2 nappal a merénylet után, átszállítása közben megölte egy dallasi bártulajdonos, így bár Oswald ártatlannak vallotta magát, sose derült ki megnyugtatóan, hogy egyedül vagy sem ő lőtt-e, megbízta-e valaki, és ha igen melyik érdekcsoport volt az. Érdekes, hogy egy felmérés szerint Amerika lakosságának nagyjából 80%-a a mai napig kételkedik benne, hogy egyedül Oswald volt a felelős JFK haláláért. Úgy látszik, Booth a kisebbséghez tartozik.

Bár a jeffersoniak nem használhatják hiperszuper masináikat, mégis valamennyi nyom: a csontok állapota, kora, a beavatkozások és betegségek, a koponya alapján készített arcrekonstrukció, és a mellékelt anyagminták mind egybehangzóan JFK-re mutatnak. Booth miért nem most mondja, amit az előző részben, hogy ha úgy járkál, mint egy kacsa, és úgy hápog, mint egy kacsa...? Az ő logikája szerint csak azért nem lehet a csontváz Kennedy-é, mert a sérülések alapján úgy tűnik, nem egy, hanem két különböző irányból érték a lövések, vagyis ha a nyomok nem egyeznek a hivatalos jelentéssel, akkor kizárt, hogy az elnök lenne a titokzatos áldozat. És bár ezt rajta kívül senki sem hiszi el a csapatból, Cam és Brennan a Booth iránti tiszteletből mégis belemennek ebbe az ésszerűtlen megközelítésbe.

Bosszantó Booth naivitása, főleg ha Sweets megfogalmazásában gondolkodunk ("naiv dolog azt hinni, hogy egy olyan nagy és befolyásos országnak, mint az Egyesült Államok, ne lennének titkos ügyei"), hiszen egy olyan tapasztalt katona és nyomozó, mint ő, sok olyan dologgal találkozhatott már életében, ami felnyithatta volna a szemét a kormányok működését illetően. De ha megpróbálunk elvonatkoztatni ettől, és tényleg csak arra koncentrálunk, hogy milyen fenyegető lehet Booth számára a gondolat, hogy orvlövészként ő is ugyanolyan eszköz lehetett mások kezében, mint esetleg Oswald, és nem megfelelő indokból ölt meg oly sok embert, akkor világos lesz, miért ez a kétségbeesett kapaszkodás bármilyen szalmaszálba. (Azért megjegyzem: nem zseniális, hogy még egy ilyen történelmi vonatkozású üggyel is személyes párhuzamot tudtak vonni?)

Örülnénk már, ha Brennan ott tartana, hogy mindezt magától is felismeri, de egyelőre Cam az, akinek el kell magyaráznia Bones (és Sweets) számára, hogyan működik Booth. Odáig viszont már eljutott, hogy miután megértette, mire van szüksége Boothnak, azonnal megtalálja Booth szalmaszálát, egy elmeszesedett orsócsontban. Ugyanis ha JFK nem szenvedett csontvelőgyulladástól, akkor ez a csont nem lehetett az övé (és a többi?). Booth tehát fellélegezhet. Még akkor is, ha mi, nézők, Brennan és Cam célzásaiból nyugodtan készpénznek vehetjük, hogy az igazság lehet más is. És bár Cam szerint a Jefferson nem az a hely, ahol féligazságokkal beérik az emberek – ez alapvetően így is van –, azért azt is belátják, hogy néhanapján a féligazságoknak is megvan a helyük.

Végül már csak Sweets kérdésére kell válaszolnunk: vajon ez egy teszt volt? Persze, hogy az. A kormány akarta tesztelni őket? Talán. Bizonyosan valamilyen felsőbb hatalom, akinek a céljait szolgálta ez az egész (Hart Hanson? ;-). Őket akarták tesztelni? Reálisan: inkább azt, hogy mire képes a tudomány. És ha mégis? Mind megbuktak, ahogy Angela látja? Dehogy! Akkor sem, ha egyedül Brennan nem kételkedik magában. Mindannyian bizonyították értékeiket: Cam jó vezető volt (minden helyzetben kiállt a szuverenitásukért), Angela arcrekonstrukciójáról sem Ricky Martin vagy Booth ugrik be, csakis egy bizonyos meggyilkolt elnök, Hodgins összeesküvés-tudománya és kísérlete egyaránt előrébb vitte őket, Sweets bizonyította, hogy a maga pszichovudujával hasznos tud lenni a többiek számára, Booth kiállt az embereiért és biztosította a nyomozást, Brennan meg egyszerűen felderítette az igazságot. És mindezt együtt tették, összhangban, még akkor is, ha mind kicsit másként látják a dolgokat.

Merthogy a dolgok igazi értéke, ha úgy tetszik, súlya – akár egy csonté – akkor mutatkozik meg, ha tesztnek vetjük alá őket. Ez a puding próbája. Rémlik, hogy Brennan azt mondta Gordon Gordonnak: nincs olyan, amit meg ne tenne Boothért? Tesztelve. Kipipálva. Igen, Brennan képes félretenni az igazságot, AZ igazságot (vagy annak egy részét = féligazság), amihez foggal-körömmel szokott ragaszkodni, csak azért, hogy Booth lelkiismerete megnyugodhasson. Megtenné ezt bárkiért? Aligha. Itt most nem egyszerűen Brennan empatikus képességéről van szó. Ez egy másik puding. Az, amelyik a legédesebb mind közül.


Sok-sok sziporka:
Cam: Van rá bármi esély, hogy meggyőzzelek: tégy egy pillantást rájuk és tippeld meg a halál okát?
Brennan: Tippeljek?
Cam: Haza kell jutnom, hogy megöljem Michelle-t.

Hodgins: Ez te voltál? Áá, ki tudta, hogy így tudsz üvölteni?
Brennan: Nos, az őröket megijesztette.
Hodgins: Nekem nagyon bejön.

Booth: Rendben. Bemegyek.
Hacker: Nem, nem, nem. Nem mész.
Booth: Miért?
Hacker: Nem lenne profi az ügynökségek közötti együttműködés szempontjából.
Booth: He?
Hacker: Azért mondtam így, hogy tudd, nem gondoltam komolyan.
Booth: Rendben. Szóval segítesz nekem.
Hacker: Mi? Ez most komoly?
Booth: Ja. Miért?
Hacker: Nem! Az, hogy nem tartalak vissza, nem jelenti ugyanazt, mint ha segítenék. Majd segítek utána, amikor egy nemlétező CIA börtönben csücsülsz, vagy mi.

Hacker: Megvan az oka, hogy miért én vagyok a főnök, míg nyilvánvalóan te vagy a jobb FBI-ügynök. (...) Elmondanád nekem, miért olyan fontos, hogy bejuss oda?
Booth: Ők az én embereim.
Hacker: Atyaég. Most meg bebizonyítod, hogy jobb ember is vagy, mint én?

Mr. White: Hogyan jutott át az őrökön?
Booth: Ah, orvlövészkiképzés. Megtanultam, hogyan kell nagyon, nagyon csendben járni.
Mr. White: Természetesen most már nem hagyhatja el az épületet.
Booth: Fenébe. Ki sejtette ezt előre?

Hodgins: Ez Amerika, baby. Találgathatunk, amennyit csak akarunk.

Booth: Várj. Hodgins mondta elsőnek, hogy ez JFK?
Brennan: Igen.
Booth: Akkor nem JFK.

Hodgins: A hazaszeretet netovábbja szkeptikusnak lenni a hivatalos igazsággal szemben.

Booth: Tudom, biztosan azt hiszed, megőrültem, hogy ilyen boldog vagyok, mert nem JFK volt.
Brennan: Le vagyok nyűgözve. Az igazságot akartad, még úgy is, hogy fájdalmat okoz neked.
Booth: Ezt tőled tanultam.
Brennan: Tényleg?
Booth: Úgy értem, néha az eszedre kell hallgatnod a zsigereid helyett.
Brennan: Ez szép.

Szívből jövő helyeslés:
– Egyszer Booth azt mondta Brennannek, majd lesz olyan, amikor neki lesz szüksége arra, hogy átöleljék (hiszen többnyire Temperance-nek volt szüksége rá). Azt hiszem, ez egy olyan pillanat volt (még ha Booth is ölelte át Brennant).
– Hacker ebben az epizódban kifejezetten szórakoztató, ennyit megérdemel. (De azért nem kell túlzásba vinni!) Persze groteszk ellentéteként szolgál Boothnak. Reméljük, Brennan látása egyszer kitisztul annyira, hogy ezt észrevegye.
– Booth és a moonwalking. Brennan értetlen arca.
– Brennan olyan büszke magára, hogy a tudományos halandzsájával meggyőzte White-ot, mint egy kisiskolás, aki felmondta a többoldalas verset. Booth is büszke a kis tanítványra.

És végül egy kis fejcsóválás:
Felesleges. Bootht befenyíteni, hogy a karrierjének vége, mert ezt senki sem vette komolyan, még maga Mr. White sem.
Fájdalmas. Tényleg muszáj Booth fejét a padlóba verni, amikor szegény nem is olyan rég esett át egy agyműtéten? A végén még kialszanak azok a bizonyos szikrák odabent ;-)
Kényelmes. Hodgins titkos térképe a Jefferson Intézetről, amelyen az X a kérdéses puska helyét jelöli. Van még valami abban a raktárban, ami miatt érdemes tiltott sétákat tenni?
Alig hihető. Kb. 3% az esély arra, hogy egy házi terhességi teszt tévesen pozitív eredményt adjon, előírásszerű használat mellett még ennyi se. Okozhatja például az, hogy túl sokáig vár valaki az eredmény leolvasására, vagy szappan ill. más kémiai anyag éri a tesztet (és ezek csak azok a körülmények, amik Angela esetében könnyen fennállhattak, vannak ennél durvábbak is).
Nem profi. David Boreanaz előbb az egyik, majd mindkét szemét becsukja lövés közben. A mesterlövészek (és általában a hivatásosak) mindkét szemüket nyitva tartják, mert így jobban be tudják mérni a célt (gondolom, az előbbi viszont – főleg lassított felvételnél – sokkal vagányabb).

...mindezek ellenére: beveszem? Naná! Ilyen körítésben és ilyen céllal a legkeserűbb pirula is lecsúszna. Csak sok hasonlót tudok kívánni magunknak!

Tovább...

5.14 The Devil in the Details – előzetes

2010. január 29., péntek

Egy gótikus hangulatú rész jövő hétre, ami egyben az utolsó áprilisig. :S

Tovább...

5. évad – SPOILER folyt.

2010. január 28., csütörtök

Új infók.
Tehát a középiskolai találkozóra Brennan valóban nem akar elmenni, de végül egy gyilkosság miatt mégis a helyszínre kell látogatniuk Boothszal. A suli gondnokát az Elm utcából Freddy Kruegerként elhíresült Robert Englund játssza majd, és most is hátborzongató lesz a figurája.
Érdekesség még, hogy Emily Deschanel egyik saját fényképét használják fel a középiskolás Brennant felidézendő, de mivel olyat akartak, amin nem mosolyog, ezért kicsit photoshopozhatnak majd a technikusok.
(forrás: TVGuide)

Ausiello szerint pedig májusban jön a Gravedigger-ügy folytatása!

Tovább...

5. évad – SPOILER

2010. január 27., szerda

Klikk ide:
Azt már tudtuk, hogy lesz egy esküvő az évad befejezése előtt, de azt még nem, hogy Bonesnak 15 éves középiskolai találkozója lesz, ahol Brennan és Booth férjnek és feleségnek szólítják egymást. Vajon igaziból vagy csak alibiből?

Tovább...

The Secret in the Soil (A föld titka) 3.04

Vannak epizódok, aminek a címe hallatán nem ugrik be semmi, és amikor fel is rémlik a sztori, maximum egy halovány 'aha'-élmény tör rám. Így éreztem a Secret in the Soil kapcsán is. Aztán megnéztem újra (ki tudja hanyadjára már), és jött a felismerés: méltatlanul kezeltem ilyen mostohán ezt a nagyon is jól összerakott részt. Íme egy hétköznapi történet nem is annyira hétköznapi köntösbe bújtatva, egy tragikus eset komikus nyomozással, árulkodó megjegyzések tömege és egy jó kis dózis érzelmekből.

Először is köszönet dr. Lance Sweetsnek (illetve megalkotóinak), hogy láthatjuk kedvenceinket, amint egy pszichoterapeuta kezelésbe veszi őket, és így hozzásegít minket ahhoz, hogy jobban belelássunk a fejükbe (vagy inkább a szívükbe). A bónusz az, hogy Sweetset ennek ellenére nem kell komolyan venni – egy 22 éves srácot, aki folyton elszólja magát (dude), még ha idejekorán szerezte is meg a maga doktoriját, nem csak Booth nem vesz emberszámba, de mint látni fogjuk: senki sem. Pedig nagyon is profi a szakmájában (máskülönben be sem kerülhetne a legjobbak csapatába), és igenis mindig rátapint a lényegre – mégsem írói szócső a hagyományos értelemben, nem rág semmit a szánkba – inkább katalizátorként működik: felszínre hozza azokat az érzéseket, amikre mi kíváncsiak vagyunk. Hát hajrá Sweets!

De mielőtt beleszaladnék a pszichologizálásba, időzzünk csak el az aktuális ügyön. Ami ezúttal egy 53 fokos hullával kezdődik, ami "régen nem normális" (mint ahogy a legtöbb Bones-hulla sem az). Mitől ilyen forró ez a test? Nem a vágytól, noha az áldozatról kiderül, hogy igazi Casanova volt (és olyan helyen találtak rá, ahova a tinik "paráználkodni" járnak). Első tipp: megfőzték (de minek, ha nem falatoztak belőle, töpreng Hodgins). Második tipp: megfüstölték (nem kolbászt akartak belőle csinálni, csak az éppen képbe kerülő haragosa dohányt füstöl a pajtájában). Nyerő tipp: bedobták a komposztálóba (ahol bomlasztóan meleg a hangulat).

Szóval az áldozat egy bizonyos Frank Curtis, egy bioélelmiszeres áruházlánc tulajdonosa, aki nem annyira a környezetbarát életmód elkötelezett híve volt (Booth szerint inkább a barátságos környezeté), hanem sokkal inkább egy "organikus kapitalista", aki erőszakos térítőmunkát végzett a környék gazdáinak körében. Ráadásul nem bírt magával, minden nőnek tette a szépet, és csalta az asszonyt. Van tehát bőven indíték, hogy 'melegre' tegyék, gyanúsított is akad szép számmal.

Haladjunk csak a nyomok mentén: a biopasas gatyája rovarirtóval van borítva (ironikus, de leginkább azért, mert miután bosszúból lespriccelték vele, nem az volt az első gondolata, hogy hazamegy átöltözni – persze fontosabb volt, hogy előbb kinyírassa magát). Még jó, hogy a legutolsó szomszéd, akivel összeveszett, és aki bejelentetten permetezett a gyilkosság napján, ezt annyira nem is tagadja, kutakodjunk hát az ő háza táján. Még mielőtt ez bekövetkezne, Cam és Angela gomblenyomatot találnak az áldozat bőrén, de nem a saját ruhájáról, ergo kell lennie még egy hullának, akivel Frank sülve-főve(?) együtt bomlott. Hardingék farmján viszont az FBI-os helyszínelők csak limonádéval lesznek gazdagabbak, amit a pletykás jóasszony férjét inkrimináló megjegyzésekkel körítve kínálgat.

A zsákutcából Hodgins legújabb szívszerelme, egy a Carpophilus nitidulidae nemzetséghez tartozó ízeltlábú vezeti ki a csapatot: mivel ananászon élősködik, ez leszűkíti az előfordulási helyét. Az egzotikus gyümölcsöt és biciklivel áramot termelő biogazda üvegházában hulla ugyan nem fér el, csak egy kis biohumor: Booth és Brennan között még egy kis 'te eregettél – nem én, te' típusú csevej is simán elmegy. Az ujjal mutogatás ez esetben nem haszontalan, a szag forrása ugyanis sem tudós, sem ügynök, csak a közeli komposztálóüzem. Egy rejtélyes bogárnál már csak ez lehet szebb meglepetés Hodgins számára, aki ebben az epizódban tökéletesen hozza excentrikus formáját.

Hodgins: Helló, egzotikus hercegnőm.
Cam: Milyen bájosan nem helyénvaló üdvözlés, dr. Hodgins.
Zack: Szerintem egy bogárhoz beszél.
Cam: Nos, most kicsit... mellőzöttnek érzem magam.
Hodgins: Úgy fest, a fénybogarak családjából származik. Honnan jöttél, te gyönyörű teremtmény? Vannak barátaid?
Cam: Öregem, elolvadt akár a fagylalt egy forró nyári napon. (Kivételesen jobb szinkron: Elalélt, mint hóember a kánikulában.)

Hodgins: Hé, srácok egy nagy komposzthalmot fogtok átvizsgálni?
Booth: Az gáz, hogy ennyire izgatottnak hangzik.

Cam: Most beszéltem Hodginsszal. Térdig van a komposztban.
Zack: Biztos boldog.
Cam: Boldog, akár egy malac a... amiben a malacok lenni szeretnek.
Zack: Disznóólban?
Cam: Azt mondtad, mutatni akarsz valamit?

Míg Booth az orrát fintorgatja, Brennan és Hodgins kiássák a második tetemet a bűzös kupacból, ami – Frank Curtistől nem meglepően – egy fiatal nőé. Mivel Brennan folyton egyik helyszínről a másikra rohangál Boothszal, Zackre marad a csontok olvasása, amit több-kevesebb sikerrel végez, így ezen a héten nem neki jár a labor királya cím.

Zack: Általában meg tudom határozni a fegyvert. Ez egy nagyon frusztráló gyilkos.
Angela: Biztos vagyok benne, hogy bocsánatot fog kérni, mikor elkapjuk.

Brennannek ezúttal Frank privát lakására kell elkísérnie Bootht, amiről a helyszínen kiderül, hogy a kettes számú áldozat számára volt fenntartva. Itt aztán több nyom is van egyszerre: fotó Frankről és a nőről, egy bambuszkeretes napszemüveg és a nő halálát okozó dohányzóasztal.

Az azonosítás után mindjárt az is kiderül, hogy a lakót, Emma Billingset, aki Franklin üzletében dolgozott, egy őrült hippi, Noel Liftin üldözte a szerelmével, akit Booth mindjárt be is gyűjt a szemközti motelből, ahonnan Emmát kukkolta. Azért Zack is produkál értékelhető infót, ami alapján nyilvánvalóvá válik, hogy Emma nem Frank szeretője, hanem a lánya volt. Noel meg annak ellenére, hogy totál nem százas, és folyton el van szállva, személyleírást ad Angelának, hogy kit látott Emma lakásán.

A srác, aki Emmánál járt, és a napszemüveget Franktől kapta, nem más, mint Frank másik lányának, Katnek az exfiúja, aki a komposztálótelepen dolgozik – helyére kerül hát az utolsó pár puzzledarabka is: a gyilkos fegyver egy vasvilla képében, meg a biodízel, ami az áldozatok ruháján volt, és amivel Charlie kocsija működött. De mielőtt még Charliefiú bármit is motyoghatna mentségére, befut Cam utolsó híre: akivel Emma dulakodott, mielőtt végzetesen nekiesett a dohányzóasztal sarkának, a féltestvére volt.

És itt jön az a pár perc, ami elvileg nem ér váratlanul minket (hiszen mi már mindenre rájöttünk), gyakorlatilag mégis hazavág. Miért? Mert láthatjuk, hogy Kat csapdába esett, hiszen ő nem akarta megölni az apja szeretőjét, csak szembe akart nézni vele, s még az újraélesztési kísérlete is hiábavaló volt. Charlie meg csak segíteni akart a barátjának, hogy eltüntessék a holttestet, erre Frank dühének céltáblájává vált, így akaratlanul is (önvédelemből?) leszúrta őt. Mindezt azért, mert Kat sajnálta az édesanyját (aki viszont megbocsátotta férje kicsapongásait). Ez már önmagában is bőven elég lenne, de még nincs vége: Katnek azt is meg kell tudnia, hogy még ennél is értelmetlenebb volt az egész, mert nem az apja szeretőjéét, hanem a saját féltestvére halálát okozta. Van, aki erre azt mondaná: ciki, szerintem viszont tragikus. Legfőként azért, amit látunk. Ilyen pillanatokban mutatkozik meg igazán, hogy a Bonesban nem csak a sztori vagy a szöveg, de a színészi játék is prémium minőségű, és ez nem csupán Emily Deschanel hihetetlenül érzékeny arcjátékában, de az epizodisták (Kat megformálója Erin Chambers) hiteles alakításában is meglátszik.


Szeretem, hogy Booth és Brennan nem ünnepelnek ilyenkor (bizonyos értelemben sosem), mert ahogy Booth fogalmaz: "néha, ha győzöl, az valaki más fájdalmával jár, és tönkretesz egy életet". Ezt is Sweets mondatja ki vele, aki a számára egyszerűen idegesítően kölyökszagú (magyar szinkronban nekem is az).

Booth: Úgy értem, a legrosszabb dolog, ami valószínűleg történt vele, az volt, hogy vesztett a Mortal Combatban.

Az epizód elejétől a végéig eljutottunk attól, hogy az FBI új partnert akar Brennan mellé rendelni Booth helyett (mivel letartóztatta az apját, és tanúskodnia kell majd ellene a tárgyaláson – fog is, a 13. részben!), odáig, hogy Sweets belátja, erre nincs szükség, ugyanakkor érdekes felfedeznivalókat rejt a páros kapcsolata (igen, mi már rég tudjuk, hogy mély érzelmi kötelék van köztük és hogy kiegészítik egymást – és persze, hogy Boothnak félre kellett értenie egy ilyen megállapítást, mert így nem kell normálisan lereagálni az igazságot). Mindezt néhány "szakszerűtlen megfigyelés és felületes, standardizált kérdőív" alapján. De ahogy említettem, a lényeg, hogy mi is ott ülünk a dívánnyal (karosszékekkel) szemben, és Sweetsszel együtt figyelhetjük a beszédes reakciókat.

Sweets: Mindig ennyire védelmezi őt, dr. Brennan?
Brennan: Társak vagyunk. Az életünk azon múlik, hogy védjük egymást.
Sweets: És ön ugyanígy érez, Booth ügynök?
Booth: Sweets, csak remélni tudom, hogy egy nap megtudja, mit jelent az igazi partneri kapcsolat.

Booth: Csak társak vagyunk.
Sweets: És miből gondolja, hogy én másra gondoltam volna?
Booth: Mert maga 12 éves.
Bones: Ne magyarázzon bele semmit abba, amit Booth mondott. Mi profik vagyunk. Van egy vonal, aminek nem is kell ott lennie.
Booth: Egyáltalán nem, mármint, ha... ha többé nem lennének gyilkosságok, tudja, valószínűleg nem is találkoznék vele.
Bones: Ez nagyon igaz.
Booth: Talán kávéznánk.
Bones: Valószínűleg nem.
Booth: Tessék?
Bones: Mi?
Booth: Még egy kávét sem innál meg velem?
Bones: Nos, a te forgatókönyved szerint nem is ismernénk egymást, mert nem lennének gyilkosságok.
Booth: Én azt mondtam, nem lenne több gyilkosság.
Bones: Ó rendben, akkor kávézhatnánk. Akkor ez világos? Úgy értem, akkor kávéznánk, és ebből áll a kapcsolatunk. Kávéból.
Booth: Ja. Akkor lépjünk tovább.


További idézetek:
Lyndon: A végítélethez vezető út eldobható tárolóedényekkel van kikövezve, barátom.

Booth: Hé, az dr. Sweets tesztje?
Brennan: Igen.
Booth: Mit válaszoltál a hetesre? Mert én azt, hogy naponta 12–15 alkalommal, és most hogy belegondolok, szerintem totál félreértettem a kérdést.
Brennan: Nem szabad megbeszélnünk a válaszainkat.

Angela: Szegényke. Mindenkit hiányolnia kellene valakinek.
Hodgins: Te egy igazi angyal vagy. (meg akarja csókolni Angelát)
Cam: Szerzek egy vödör hideg vizet, esküszöm.

Brennan: Már megint azt akarod, hogy a zsigereidre alapozzuk, amit teszünk?
Booth: Igen. Neked ott vannak a csilli-villi masináid, nekem meg a zsigereim.
Angela: Mindig ez megy, ha együtt vagytok?
Brennan: Igen. Booth: Nem.
Angela: Ez tök izgi.

Háttér:
– A főtt hulla láttán Hodgins arra céloz, hogy esetleg a kannibál sorozatgyilkos újabb áldozatáról lehet szó, és célzást tesz egy német ügyre – ami valóban megtörtént. Egy Armin Meiwes nevű alak online chatszobákban adott fel hirdetést, amelyben legyilkolásra keresett áldozatokat. 2001 márciusában válaszolt is egy férfi, akit megölt, majd elfogyasztott. Meiwes azóta életfogytig tartó büntetését tölti egy fegyházban.
– Booth eddig az epizódig még sosem viselt kesztyűt a helyszínelés során.
– Bizarr módon tetszett Noel Liftin figurája (Emma zaklatójáé)? Akkor jó hír, hogy a 'The Man in the Outhouse'-ban (4.03) újra feltűnik, mert Boothnak pont rá lesz szüksége!
– Mazsolázgatás a Couples Counseling előtt.
– És végre egy újabb nóta, amit érdemes meghallgatni: You by Fisher

Tovább...

The X in the File (5.11) – elemzés

2010. január 23., szombat

"Fontos blogíró? Ha már oxymoronról beszélünk..."
Talán nem tűnik értelmes dolognak a közepén elkezdeni az 5. évados elemzéseket, főleg, hogy mielőtt befejeztem volna ezt, már meg is néztem a következő részt, és ez egy kicsit bekavart a 'The X in the File'-lal kapcsolatos érzéseimbe. Mentségemre szolgáljon, hogy már akkor elkezdtem írni ezt a kritikát, amikor a letöltő linkek még forrók voltak, de sok minden közbejött, így csak most értem rá megint foglalkozni vele. (És csak reménykedem, hogy a ránk következő 2 hónapos Bones-szünet alatt lesz időm bepótolni a korábbi részeket is...) Mindenesetre második-sokadik nézésre már nem vagyok annyira feldobva Bones és Booth legújabb sivatagi kiruccanásától, mint amennyire első alkalommal szórakoztam rajta. Azért megpróbálok elvonatkoztatni attól, hogy a rákövetkező rész mennyivel magasabb szinten áll a rangsorban.

Elsőként le kell szögeznem, hogy nem voltam X-akták rajongó, ezért nem fogok jajongani azon, hogy jó volt-e vagy éppen pocsék a párhuzam a másik sorozattal. Őszintén szólva, még a referenciák egy része sem jött át nekem első nekifutásra. Annyi bizonyos, hogy amit láttunk, az az alien-őrület igazi Bones-os verziója volt, erősen paródiába hajló szájízzel, és egy pillanatra sem vette komolyan a témát, még ha itt-ott minden szereplőt kicsit kirázott a hideg egy-egy mondat erejéig. A nézőt viszont még csak érintőleg sem lepte meg az a kísérteties, sötét érzés, ami az X-aktákra oly jellemző volt. Ahogy Brennannek, nekünk se állt égnek egy szál szőr sem a karunkon – hacsak más okból nem...

Hol is kezdjem? Mondjuk, az elején. Ufóőrült Marvin az éjszaka és a sivatag közepén egy zseblámpával a kezében, meg eggyel a fején idegenekre vadászik, miközben az asszonynak próbálja bemagyarázni, hogy Floridában vezet, vagyis dehogy, egy hotelben dolgozik éppen, ahol se toll, se jegyzettömb nincs. Ja. Természetesen belebotlik egybe (nem tollba, hanem ufónak látszó hullába), majd miután izgatottságában hazavágja a saját meséjét, frászt kap néhány narancsszínben villogó szempár láttán, és sikoltozva menekül. De most tényleg: ezek után mit vegyünk komolyan? Brennan a helyszínre érve nem hagy kétséget afelől, hogy nagyon is földi maradványokról van szó, még ha kissé bizarr is a külseje (engem speciel Brendan Fraser múmiájára emlékeztetett, főleg mikor életre kelt ;-). És a mellette heverő elhagyott mobil is egészen eviláginak tűnik.

Marvinnak nincs ki az összes kereke (ez már a nyitó jelenetből is kiderült, de rátesznek még egy lapáttal a későbbiekben is), de Booth nem ezért marasztalja, hanem mert biztos benne, hogy hazudik. Mint kiderül, ez így is van: Marv nem véletlenül túrázott a sivatagnak pont abban a szegletében, hanem mert a fura hulla ufó-mániájában társa, egyúttal szeretője, Nyúl Orsolya volt (Ursula Lapine), alias El Crazerita (szimplán az őrült nő), és ezen a helyen látták először azokat a bizonyos fényeket (két dilis egy pár). Marv elmélete szerint Ursulát elrabolták az idegenek, kísérleteztek vele, majd itt dobták ki a testét, "amilyen hideg, szívtelen tudósok". (Vajon Brennan magára vette ezt a megjegyzést? Kicsit úgy tűnt.).

Ursula holtteste nem ilyen eredetű, de egyéb meglepetéseket azért rejteget. Például azt, hogy Brennan is képes igazán nőies sikolyt kiadni magából (illetve hogy egyáltalán képes így megijedni egy mozgó hullától). Az MRI-s jelenet valószínűleg be is vonul majd a Bones-klasszikusok sorába, és ebben Bones sikoltása mellett Booth Han Solo stílusú "lefegyvereződésének" is legalább akkora lesz a szerepe.

Brennan: Ideértél a jó részre.
Booth: Milyen jó részre?
Brennan: MRI. Ez egy régebbi típus, de teljesen működőképes.
Booth: Oké, a jövőre nézve csak hogy tudd, nem ez a jó rész.
(...)
Booth: Tudod mit, én nem mondok semmit a sikolyról, ha te sem mondasz semmit a pisztolyról.
Brennan: Elfogadhatók a feltételek. Rendben.

A halott feltámadása persze csak addig tart, amíg az MRI be van kapcsolva, és teljesen tudományos okokból annak a 6 csapágygolyónak köszönhető, amit Brennan a koponyában talál. Mindenesetre ez legalább igazi nyom.

Hodgins: Talán azonosítani tudom a gyártót és hogy milyen céllal készültek, ami gondolom nem gyilkosság volt.

Hodginsnak amúgy is nagy örömet okoz a probléma megfejtése, hogy milyen fegyverből lőhették ki a csapágygolyókat, de erről kicsit később. A másik meglepetéshez szó szerint gyomorforgató módon jut hozzá Brennan, aki kénytelen Cam utasításait követve saját kezűleg boncolni.

Wendell: Dr. Brennan, amint a hússal boldogul...
Hodgins: ...mint a macska a vízzel.

Szóval El Crazerita gyomrában egy SD-kártya rejtőzik, amin fontos videofelvétel van: bizonyíték arról, hogy földönkívüliek landoltak bolygónkon. Vagyis inkább, hogy emberi lények illegális hulladéklerakással szennyezik a környezetüket. Na ez tényleg nem meglepő! Mint ahogy az sem, hogy az ezért felelős személy érinthetetlen, felelősségre nem vonható, mert fedezi a nagy multi és a sok pénz. De ez a Bones, úgyhogy gyilkosságért senki nem sétálhat el szabadon (többnyire legalábbis), úgyhogy nem is lehet más a gyilkos, mint... na gyerünk, ez könnyű... ki más, mint az X-aktás vendégszereplő, vagyis az ufóbüfé tulaja, aki egyszerűen pénzéhes volt, és be akart szállni a zsarolásba.

Hát igen, ez most nem az a rész, ami a megoldott ügy miatt marad emlékezetes. Mondanám, hogy azért, mert Booth vagy Brennan ezt és ezt tette, de biztos, hogy elsőként Angela és Wendell fog mindenkinek eszébe jutni, ha 'Az X az aktában'-t el akarja helyezni a nagy Bones-történelemben. Létezik olyan, akinek tetszenek együtt? Kétlem. Valószínűleg Angelát egy páran inkább felpofoznák ezért a lépéséért, de szerintem felesleges, Angela már most rosszul érzi magát, és ki is bújik itt-ott a szög a zsákból.

Angela: Nekem nem oké, ha megcsókolnak, csak ha tényleg rólam van szó.

Wendell: Ange, a golyók zörögnek, de a fejed még egyben van.
Angela: Szólítsd még egyszer ezt az izét a nevemen. Csak próbáld meg.

Aki utálta (utálja) a Wendela formációt, azt vigasztalja a tény: így legalább Hodgins eljutott a felismerésre, hogy nem tetszik neki, ha Angie mással van. S ha már rájött, hogy mégsem tud olyan jó pofát vágni ehhez az egészhez, mint gondolta, legalább kiélheti magát a kísérleteiben, hogy – nem is annyira képletesen – szétdurrantsa a rivális fejét.


Azért van még egy-két szépemlékű részlet ebben az epizódban. Például Jerry Bonds seriff, aki egy igazán mókás, nagyszájú figura, és rendkívül szórakoztató, ahogy folyton Booth szerepébe lép (aki ezt nem is bánja). Aztán Booth átmegy squintbe, és ujjlenyomatot szerez egy darab kőről. Brennan meg felfogja, ha viccelnek vele, és elszégyelli magát, amiért kinevetett egy ufóőrültet(!). Azt is tudja, hogy Booth pont az ellenkezőjére gondol, mint amit mond. És nem utolsósorban ott van a sok idétlen civódás az idegen létformákról.


Booth: El tudod képzelni, milyen lenne, ha találnánk egy idegent? Egy igazit?
Brennan: Úgy érted olyasvalakit, aki illegálisan jutott be az országba Mexikóból vagy Kanadából?

Brennan: Ez egy mobiltelefon.
Booth: Csak reméled.

Booth: Talán az idegenek antropológusok. Talán csak tanulmányozni akarják a vallásunkat, a szexet és... a szerelmet, a vicces nyelveinket, meg a sortáncot?
Brennan: Ez egy érdekes lehetőség, amit még nem mérlegeltem.


Azért a csillagok alatti beszélgetést másként is el tudtuk volna képzelni, de maradjunk annyiban, hogy nevezzük most ezt a finom évődések korszakának.

Az igazság ideát van:
Brennan: Egy idelátogató idegen elég intelligens lenne, hogy ne haljon meg a sivatag közepén.

Blaine Miller: Semmi sem terjed gyorsabban a fénysebességnél, mint a pletyka egy kisvárosban.

Brennan: Ez nem egy űrhajó.
Booth: Hát, ha olyan a szaga, mint egy kacsának, úgy járkál, mint egy kacsa, és úgy hápog, mint egy kacsa...
Brennan: Akkor az kacsa, nem űrhajó, úgyhogy nem értem, mire akarsz kilyukadni.

Brennan: Maga tényleg gyengeelméjű! Mármint nem szó szerint, hanem átvitt értelemben... Nagyon jó érzés sértő kifejezést használni, még akkor is, ha nem pontos.
Booth: Igaz, de még jobb, amikor ellenállnak a letartóztatásnak, és megütheted őket.

Tanuljunk valami újat:
one taco short of a combo platter (szó szerint: egy tacóval kevesebb van a vegyestálján – vagyis nem százas) – by Cam

Trivia:
– Az ufós étkezdében Booth nagyon lelkesedik egy bekeretezett fotóért, amin Dave Thomas, a Rocketship 7 című (1962–78-ig tartó) gyermekműsor házigazdája látható. Hogy miért? Mert Dave Thomas nem más, mint David Boreanaz édesapjának művészneve, aki amellett, hogy televíziós időjósként dolgozott, valóban vezette egy ideig ezt a műsort.
– Brennan bevallja, hogy ő egy idegen? Ez is egy újabb kikacsintás: Emily Deschanel azzal ijesztgette gyerekkorában a húgát, Zooey-t, hogy ő nem ember, hanem alien.
– Dean Haglund, aka Blaine Miller, az eredeti X-aktákban Richard 'Ringo' Langlyt alakította.
– David Duchovny rendezte a Judas on a Pole (2.11) című Bones-epizódot.
– Roswell a valóságban egyáltalán nincs közel a mexikói határhoz.
– Zenei betét? Mi más, mint a jól ismert X-aktás intró, ami mobilcsöngőhangként is visszaköszön.

Tovább...

Az összes hír a 100. epizódról

2010. január 22., péntek

Rengeteg bejegyzés született a 100. részről, itt most egybegyűjtöttem a legfontosabb mérföldköveket: az első hírektől az utolsó kritikákig. Ha arra vagy kíváncsi, hogy a többiek mire számítottak a századikkal kapcsolatban, akkor ide kattints. Emitt pedig a vetítés utáni reakciókat olvashatod.

április 15.
Megjelent a kritikám a 100. epizódról a Sorozatjunkie-n.

április 9-10.
David és Emily beszélnek a századikról. A Fancaston érdekes interjú olvasható Stephen Natannel.

április 8.
A NAP, amikor Amerika végre megtudhatta, mi történt a kezdetek kezdetén: a FOX ezen a napon vetítette le a 100. epizódot. Hart Hanson is elárult egy-két dolgot háttérként a 100-ról (meg ahová ez vezet).

április 7.
A Bones stábja nagy partit csapott a 100. megünneplésére, melyről jó sok kép született.

április 1-6.
Mihelyst beköszöntött a hónap, amikor 2 hónap kihagyás után végre visszatért a Bones a képernyőkre, máris özönleni kezdettek a cikkek, nyilatkozatok a stábtól, David és Emily pedig sokat vendégeskedtek.
Na és persze jött a promó is:



március 25.
Megjelentek a hivatalos képek.

március 23.
Újabb hírmorzsák.

március 18.
Ausiello a 100-ról.

március 17.


március 16.
Bennfentesek megtekinthették a 100. epizódot, így újabb részletek szivárogtak ki, de kijött a FOX összefoglalója is. Fordítások itt.

március 12.
Újabb videók kerültek fel a netre a 100. epizóddal kapcsolatosan: egy háttérvideó a forgatásról és az ünneplésről, valamint interjúk Hart Hansonnal, David Boreanazzal, Emily Deschanellel, Eric Millegannel, Michaela Conlinnal és T.J. Thyne-nal.

március 9.
Ausiellonak hála egy egész jelenetet nézhetünk meg a 100. epizódból. A Bonesos rész 1:46-nál kezdődik, a videó kicsit lejjebb van a belinkelt oldalon.

március 5.
David az apukáját rendezi a 100. epizódban


A 99. epizód előzetesei, amikben elrejtettek egy-két jelenetet a 100-ból is!




február 19.
T.J. Thyne a haj-kérdésről és a 100. epizód hangulatáról beszélt a Zap2it-nek. T.J. biztosít minket, hogy hosszabb hajjal jelenik majd meg a 100-ban, mivel a Pilotban elég nagy hajkoronával pompázott – ha kell, parókát fog viselni. Annyit árul még el, hogy a 100. rész hangulata vidám és vicces lesz, nagy meglepetésekkel, és szerinte a rajongók szeretni fogják.

Tamara Taylor is nyilatkozott Cam kapcsolatáról Michelle-lel és Brennannel, arról, hogy ideje lenne már BB-éket összehozni, emellett dicséri David Boreanazt rendezőként, és ő is nagyon lelkesedik a 100. epizódért.

február 16.
Hart Hanson a Twitteren bolondítja az embereket, míg mi ásítozunk az unalomtól (hol van még az az április???): "Director's cut of the 100th episode ... very good! Too bad the director has a booming career as an actor already." vagyis már elkészült a rendezői változata a 100. epizódnak, amivel HH nagyon meg van elégedve, kár, hogy a rendezőnek (DB) már sikeres színészi pályafutása van.

január 29.


január 28.
Forgatási fotók a 100. epizódról és egy bónusz kép:


David nem bír magával:


És egy másik interjú Michaela Conlinnal (+ a tortás incidens más szögből).

január 26.
A Bones stábja megünnepelte a 100. epizódos mérföldkövét. Képek a partiról.
Videó a partiról, beszédekkel.

John Francis Daley (Sweets) egy interjúban azt nyilatkozta, hogy Booth érzései Brennan iránt – amelyekről ő meg akarta győzni az évad első részében, hogy nem igaziak – végül győzedelmeskednek.

január 22.
Hart Hanson elárulta a zap2it-nek, hogy a 100. epizód mindent kontextusba helyez majd: a hamis csókot, a hamis "szeretlek"-et és a hamis ágyjelenetet. Sweets könyvének konklúziója az, hogy Bones és Booth szerelmesek egymásba, és látni fogjuk, ahogy ezzel szembesülnek. Eredeti, hosszabb interjú HH-nal itt.

TJ Thyne interjújából kiderül, hogy most kezdik forgatni a 100. epizódot, és emiatt mind nagyon izgatottak. Új külsőt és ruhákat kapnak, mivel 6 évvel korábban játszódnak az események. A legtöbben még csak akkor találkoznak először, Booth és Cam, illetve Brennan és Zack ismerik csak egymást. Zack tehát visszatér, és láthatjuk majd Jack és Zack első közös kísérletét.

január 21.
Stephen Natan executive producer szerint a legsokkolóbb dolog a 100. epizóddal kapcsolatban az, hogy mennyire nagyon kedvelte egymást Booth és Brennan, amikor először találkoztak. Érdekes látni, hogy hogyan fejlődik a kapcsolatuk az ügy során, és ez hogyan változtatja meg a viszonyukat a következő 5 évre.

január 11.
Kijött a hivatalos press release a 100. epizódról, valamint Hart Hanson, Emily Deschanel, David Boreanaz és Stephen Natan is elárultak ezt-azt.

január 5.
Az első hírek arról, hogy miről is fog szólni a 100.

Tovább...

T.J. Thyne beszél a 100. epizódról



Magyar összefoglaló a tovább után.

TJ Thyne elárulja, hogy most kezdik forgatni a 100. epizódot, és emiatt mind nagyon izgatottak. Új külsőt és ruhákat kapnak, mivel 6 évvel korábban játszódnak az események. A legtöbben még csak akkor találkoznak először, Booth és Cam, illetve Brennan és Zack ismerik csak egymást. Zack tehát visszatér, és láthatjuk majd Jack és Zack első közös kísérletét. Sweets könyvéből indul ki az egész, ezért kezdenek el (Booth és Brennan) a kapcsolatuk kezdetéről mesélni. Booth és Brennan között egyértelműen érezhető a vonzalom, és tényleg egymásnak lettek teremtve, de az időzítés nem megfelelő. Szóval siettetjük őket, vagy várakozunk? TJ szerint elég jó munkát végeztek a szerzők a várakozással, de ez az 5. évad, hát ki tudja, talán változnak a dolgok. Boreanazról annyit, hogy nagyszerűen rendez, jó színész és tudja, mit mondjon, hogy a legjobbat hozza ki egy színészből, olyan, mintha a bátyja vezetné őt, nagyon örül neki, hogy a kamera mögött ül. Nagyon vicces is, bár tudja mit akar, de azt mindig nagy mosollyal az arcán teszi. A twitterezés a rajongókkal is nagyon tetszett, biztosan megismétlik majd.

Tovább...

5.13 The Dentist in the Ditch – promo

Épp most néztem meg a 'The Proof in the Pudding'-ot, és még mindig a hatása alatt vagyok. Remélem, ti is meg tudjátok nézni mihamarabb. Addig is itt a jövő heti epizód előzetese:

Tovább...

Egy igazi BB shipper gondolatai

2010. január 21., csütörtök

Az alábbiakban Wendytől idézek, aki az 'Obsessed with Bones' blog írója, és akinek, úgy gondolom, a következő sorai nagyszerűen összefoglalják, hogy mit is éreznek a Bones rajongói. Ugye mi sem fogalmazhatnánk szebben?

"Annyira hihetetlenül 'a pillanatnak élünk', amikor Boothról és Brennanről van szó, hogy gyakran szem elől veszítjük a nagyobb képet. Az egyik oka annak, hogy élvezem a Bonest, hogy olyan 'valós'. Humorra lelnek a szívfájdalom és a halál közepette. Barátságokat és kapcsolatokat forrasztanak a sok fájdalom között, de nem hagyják, hogy ez elnyomja, kik is ők valójában. Ugyanebben az értelemben nincs 'csak szex' vagy 'csak barátok' vagy 'csak meresztgetjük a szemünket'. Bármely percben pillantást vethetsz mind a háromra, vagy éppen csak az egyikre. Olyan valóságos, hogy a társkapcsolat minden aspektusát láthatod kettejükbe csomagolva – ez az, ami olyan nagyszerű párossá teszi őket. Túl gyakran fordul elő, hogy a tévé a kapcsolatokat hevesnek mutatja, de olyan behatárolt, szűk ösvényeken haladnak. Booth és Brennan viszont minden utat bejár és ez teszi őket olyan kiemelkedővé.

Ezért is törődünk velük. Ezért ülünk le minden héten, remélve, hogy ez lesz az a hét, amikor átlépik a határt. Ez lesz az a hét, amikor Brennan pislákoló reményt ad Boothnak. Ez lesz az a hét, amikor mindketten egy időben érnek oda, és a tettek mezejére lépnek. Ezen a héten látunk egy csókot, egy érintést, egy tekintetet, ami nem áll meg csak egy tekintetnél. EZEN a héten VÉGRE MEGTÖRTÉNIK!

Sajnos, még nem történt meg, nem is most történik meg, és ki tudja, mikor fog. De én ott leszek. És akkor nagy mosollyal az arcomon hangosan fogok éljenezni!"

Tovább...

Stephen Natan a 100. epizódról

Nem tudom, hogy ez spoilernek számít-e, szerintem erre számítunk mindannyian.
Stephen Natan executive producer szerint a legsokkolóbb dolog a 100. epizóddal kapcsolatban az, hogy mennyire nagyon kedvelte egymást Booth és Brennan, amikor először találkoztak. Érdekes látni, hogy hogyan fejlődik a kapcsolatuk az ügy során, és ez hogyan változtatja meg a viszonyukat a következő 5 évre.
(forrás: Ausiello)

Tovább...

5.14 The Devil in the Details – epizódleírás és képek

2010. január 20., szerda

Igen rossz hír, hogy a február 4-i epizód után ismét szünet lesz áprilisig a Bones vetítésében. Viszont vannak már képek a hiátus előtti utolsó részből, valamint leírás a 'tovább' után.

Brennan és Booth egy ördögre emlékeztető holttest után nyomoznak, amire egy templomban találnak rá. Az áldozat egy idegszanatóriumbeli páciens volt, a gyanúsítottakról pedig nehéz eldönteni, hogy ki a gonosz és ki a jó. Arastoo Vaziri is elárul a múltjából egy sötét titkot.

Tovább...

Death in the Saddle (Nyeregben) 3.03

2010. január 19., kedd

Időnként előfordul, hogy az ember összejön a haverjaival, és ha a hangulat olyan, felvetődik egy téma, amiről valakinek eszébe jut egy idétlen vicc, amire valaki más rákontráz, amiről persze a harmadiknak is eszébe jut valami marhaság, míg végül mindenki agya már csak az ökörködésen jár. Elképzelem, hogy valami hasonló történhetett a Bones íróival, amikor ezt az epizódot összehozták.

Szerettem, amikor a Bones – időnként – nem vette komolyan magát, csak félig-meddig, és ilyen könnyed hangvételű sztorikat produkált, mint a Death in the Saddle. (A múlt idő annak köszönhető, hogy manapság a Bones – hogy stílusosan fogalmazzak – átesett a ló túloldalára, és úgy általában nemigazán veszi komolyan magát, ami már nem olyan vicces.) Ez a rész egy véget nem érő poénáradat, néhol öniróniába hajolva. Ami nem baj, mert a témát, a fetisiszta szexjátékokat, ha jól emlékszem már pl. a CSI is feldolgozta, de a Bones – hűen önmagához – ennek egy jóval lightosabb verzióját adja elő, így valódi megbotránkozást maximum a lovacskázók nevetséges kosztümjei válthatnak ki.

Az ügy sem okoz sok kínt nekünk, Annie Oakley-ról már az első képkockákon lerí, hogy nem fél bepiszkolni a kezét, talán csak a naiv póniszerelem-monológja az, ami átmenetileg megvezetheti a nézőt. A feleség aranyos és egyszerű, egy pillanatig sem hiszi el az ember, hogy megölte volna a férjét. Thor arrogáns, de az akcentusán kívül semmi veszélyes nincs benne. A Lucky-t játszó színészről pedig sosem feltételezné az ember, hogy a hidegvérű gyilkos szerepére castingolták volna. A hentessrác maradt utolsó gyanúsítottnak, de túl sokáig róla sem képzelhetünk ilyesmit. Indok? Féltékenység, nem vitás, csak az nem világos, hogy kinek kire kellene annak lennie.

S ha már a nyomozás nem meríti le az agyi kapacitásunkat, akkor a rekeszizmainkra kell hatnia. Boothnak az első jelenettől az utolsóig fülig ér a szája, és ha ő jól szórakozik, akkor többnyire mi is.

Brennan: Van egy lábam...
Cam: Nekem is.
Booth: Találjatok egy harmadikat, és le leszek nyűgözve.

Egy kicsit fejre is állnak a szerepek: általában Brennan szokott minden konvencionális dologból gúnyt űzni, hogy Booth megvédhesse a tradicionális értékeket, itt viszont Brennan az, aki komolyan veszi a lovacskázókat és "kultúrájukat", míg Booth nem bírja ki, hogy ne süssön el folyton valamilyen poént a rovásukra. Azért Bonesnak is osztottak lapokat a szövegírók bőven, még ha hendikeppel indul is a viccek világában (ami neki új poén, azt még Booth 5 éves kisfia is ismeri).

Brennan: Arisztotelész magasztalta a meglovagolásban rejlő élvezetet.
Booth: Arisztotelész azt is gondolta, hogy az emberi szív célja a matekproblémák megoldása.
Brennan: Meglep, hogy tudsz erről.
Booth: Még kiderül, hogy okosabb vagyok, mint egy ötödikes. (Igen, ez egy utalás a vetélkedőre, ami ugye Amerikából került hozzánk. És nem, Brennan nem veszi a lapot.)

Booth: Akkor mi legyen? Vissza az Ambassadorába?
Brennan: Gyia! (és még csettint is egy párat a nyelvével)
Booth: Ne... Ne mond ezt. (Miután Brennan korábban arra célzott, hogy valakit ez izgat fel.)

A lovas referenciák mellett ott van még Brennan zsarus "szerepjátéka":

Booth: Mi volt ez a hazudozás? Hogy hangfelvételünk van, meg szexuális kellékek közszemlére tétele?
Brennan: Szerepjáték volt. Eljátszottam a hájfej és jó zsarut (eredetiben: lard ass and good cop, ami szó szerint a hájas seggű és a jó zsaru).
Brennan: Seggfej és rossz zsaru, Bones. Seggfej és rossz zsaru (hard ass and bad cop, kb. a keménykezű és a rossz zsaru).

Brennan: Álljon meg vagy herén rúgom!(...)
Booth: Tudod mit, te meg én még dolgozunk ezen a zsarudumán.

S ha már a szex a központi téma, mosolyogjunk ezen is:



Hodgins: Angelát hipnotizálni fogják.
Brennan: Miért?
Hodgins: Mélyre hatol a tudatalattijába, hogy eszébe jusson a férje neve. Így megtaláljuk, elválik tőle, mi összeházasodunk, és boldogan élünk mindörökké.
Brennan: Nem fogtok örökké élni.
Cam: Azt hittem, van neve.
Booth: Minek van neve?
Cam: Angela férjének.
Hodgins: Birimbau. De a magándetektívünk szerint ez egy gúnynév.
Booth: Sok minden kiderül egy gúnynévből.
Brennan: Birimbau az..."kis furulya". Brazilul. (Hodgins, Booth és Cam mosolyognak.) Mi az?
Booth: A "kis furulya"?
Hodgins: Engem máris eltöltött egy jóleső érzés.

Booth: Ez valamiféle szexes dolog?
Brennan: Hogy jöttél rá ilyen gyorsan?
Booth: A fickó azt mondta "fantázia". Én csak vettem az akadályt.

És még mindig nem fogytunk ki a poénokból: Brennan versenyezteti a húst és a csontot, hogy melyik árul el többet a gyilkosságról; Cam egy korábbi hipnotizálásnak hála kotkodácsol, ha valaki kávét emleget; Hodginst mindig lekörözi Zack, és ellopja a személyes dicsőségét (határozottan nem a labor királya); aztán Jack megkötözi Camet, hogy bemutassa, mit tettek az áldozattal, majd otthagyja. Helyzetkomikum és még több csattanó riposzt.

Talán csak az angelás mellékvágány ad némi pihenőt a nézőnek, még akkor is, ha ennek köszönhetően olyan adalékokkal leszünk gazdagabbak, mint hogy Angela Brazíliában egy bűvész segédje volt egy cigány-karneválon, és az egyik trükk során a fejét egy alligátor szájába dugta, vagy hogy Fijin egy mutáns darazsakról szóló könyvvel múlatta az időt (amellett, hogy bepiálva férjhez ment), és hogy a tudatalattijában is festmények vannak.

S hogy ne vesszen el a lényeg ("Talán ha Ed férfiként élt volna, nem úgy hal meg, mint egy ló.") a sok vicc között, Booth megteszi azt a szívességet, hogy összefoglalja nekünk, akarom mondani Bonesnak.

Booth: Itt vagyunk mi, mindannyian, alapvetően magányos, önálló lények, akik egymás körül keringünk, mind keresve a legcsekélyebb nyomát is egy valódi kapcsolatnak. Néhányan rossz helyen keresgélnek, néhányan csak feladják a reményt, mert magukban azt gondolják, "nincs odakint senki a számomra", de mindannyian próbálkozunk, újra meg újra. Miért? Mert néha-néha, olykor-olykor, két ember találkozik, és ott az a szikra, és igen, Bones, a fiú jóképű és a lány gyönyörű, talán először csak ennyit látnak, de szeretkezni, szerelmeskedni – ez az, amikor két ember eggyé válik.
Brennan: Tudományosan lehetetlen, hogy két test ugyanazt a helyet foglalja el.
Booth: Ja, de ami fontos, hogy próbálkozunk, és ha jól csináljuk, közel jutunk.
Brennan: Mihez? A fizika törvényeinek áthágásához?
Booth: Igen, Bones. A csodához. Azok az emberek, a szerepjátékaikkal, és a fétiseikkel, meg a kis szexjátékaikkal, az gagyi szex. Nos, tudod, legalábbis a igazihoz viszonyítva.
Brennan: Igazad van.
Booth: Igen, de... Egy pillanat, épp megnyertem a vitát?
Brennan: Aha.



Eredeti poénok:
Booth: Hey. (Hali.)
Brennan: Hay is for horses. (A széna a lovaknak való.)

Brennan: Where do horses stay in a hotel? (Hol szállnak meg a lovak egy hotelben?)
Booth: Bridle suite. (A 'kantár' lakosztályban – ez angolul ugyanúgy hangzik, mint a 'bridal suite', ami nászutas lakosztályt jelent.)

Booth: Two miles from here in the woods... Mr Ed... was found dead. (Két mérföldre innen az erdőben, Mr. Edet holtan találták.) A lényeg a rímelés – úgy hangzik, mint egy mondóka (Booth előadásában legalábbis).

Plusz:
– Megint egy utalás, amit Brennan nem ért: a Mister Ed egy amerikai tv-s sitcom sorozat volt a '60-as években, ami egy beszélő lóról (ő volt Mr. Ed) és gazdájáról szólt.
– Valamint a soron következő Couples Counseling – ahol Booth már megint ideges, fél, hogy a pszichiáter kihúzza belőle, miről álmodott az ügy után...

Megjegyzés:
Nem akartam hazavágni a hangulatot egy éktelen nagy dühkitöréssel, ezért csak itt, lábjegyzetben örökítem meg végtelen felháborodásomat a magyar szinkron szégyenén. Az még hagyján, hogy némely poént nem tudnak/nem igazán lehet lefordítani, ezért senkit sem nyelek le keresztben, de hogy pl. a zablát (bit) harapásként (angolul bite! ejtsd: bájt) fordítják (főleg hogy egy nyomról van szó – kíváncsi lennék, aki sosem látta az eredetit, mit értett ebből...), az egyértelműen a hozzá nem értés jele, bár közelebb járnék az igazsághoz, ha egyszerűen azt mondanám, hogy aki ezt írta, az nem tud angolul (higgyétek el nekem, erről papírom van).
Szóval javaslom mindenkinek (ahogy más fórumon is megtettem), aki csak a tévében látta ezt az epizódot, hogy sürgősen szerezze be az angol verziót és hozzá magyar feliratot, mert amit én találtam (by kabuki), az legalább 98%-ban visszaadja az eredetit, és ahol szükséges, ki is pótolja a hiányt. Csak hogy még egy példát említsek: amikor Brennan lovas viccet süt el az irodájában (ld. fentebb a hoteles poén), arra a következő viccet találták:
– Hova hajtja a fejét a ló a templomban?
– Igába.
Ugye mennyivel jobb, mint a szinkronos szerencsétlenség?
Na pont ezért nem véletlen, hogy én is az eredetiből szeretek idézni az elemzéseimben. És ezért is idéztem ennyit most, hogy legalább itt olvashassatok mindabból a jóból, ami a tévéből kimaradt.

Tovább...

Ma esti egyenlet: Dr. Csont 3x3 = Nyeregben

2010. január 18., hétfő

Csak egy gyors emlékeztető: ma este 21.20-kor (úgy tűnik, minden héten kicsit később) kezdődik az RTL Klubon a (Halál a) Nyeregben című epizód. Nézd meg, aztán látogass el ide újra, mert hamarosan jön az elemzés is.

Tovább...

"I like that thing around your neck." (Booth)

2010. január 16., szombat

Íme egy fotógyűjtemény a Bones-ban Angela és Brennan által viselt szebbnél szebb nyakláncokról.

Tovább...

Soccer Mom in the Mini-van (Robbanékony múlt) 3.02

2010. január 15., péntek

Csak hogy tudjuk, a "soccer mom in the minivan" nem más, mint egy amerikai ikon: olyan középosztálybeli anyukát jelent, aki a családjának él, és akinek a legfőbb dolga, hogy a gyerekeit szállítsa edzésekre a család kisbuszával. Mit kezdjünk egy ilyen ideállal? Például robbantsuk fel, miközben Lou Reed a következő sorokat dalolja nekünk: "Just a perfect day, You made me forget myself. I thought I was someone else, Someone good." (Csak egy tökéletes nap. Elfeledtetted velem, hogy ki vagyok. Azt hittem valaki más, valaki jó.)

Így kell a néző arcába vágni a sztorit dióhéjban. A kedves, szomorú anyuka, aki a film elején ábrándozva figyeli a focizó lányokat, majd az autóját elindítva a levegőbe röpül, nem az, akinek látszik. Nem a Mr. Nasht elhagyni készülő Mrs. Nash. Dehogy. Sokkal inkább egy néhai radikális csoport tagja, valójában a legendás June Harris, akit rendőrgyilkosságért köröznek már 30 éve. Ha nagyon tudományos akarnék lenni, úgy is fogalmazhatnék, hogy (antropológiai értelemben) ez a rész a törvényenkívüliek társadalomba való integrálódásának kísérletéről szól (bár ez inkább a szociológia területe lenne). De nem vagyok Brennan...

Szóval az áldozatunk igazából csak jobbá akarta tenni a világot, de miközben a céljait követte, bűnözővé vált. Álnéven, új életet kezdve férjhez ment, gyermeket szült, és élte az amerikai háziasszonyok "ideális" életét, amíg jobbik énje felül nem kerekedett, és úgy döntött, feladja magát. Nem lehetett könnyű, hiszen a vádalku is 9 év börtönnel kecsegtetett. Miért is megyek mindjárt az elején ebbe bele? Természetesen azért, hogy lássuk a párhuzamot. Az ügy ugyanis ürügy, hogy a mi Temperance-ünk közelebb kerülhessen a maga Robin Hoodjához: az apjához.

Nem mintha a lehetőség feldobná Brennant. Ezt mindjárt le lehet venni abból, ahogy a helyszínen Boothszal viselkedik: szemére hányja, hogy ahhoz képest, hogy örömmel tartóztatta le az apját, most annyira érdekli a kapcsolatuk (hiszen Booth kérés nélkül elintézette, hogy külön szobában látogathassa az apját a börtönben), és helyette inkább az FBI-os helyszínelővel tárgyal. Nyilván nem arról van szó, hogy Brennan mégiscsak neheztelne Boothra, amiért lecsukatta az öreget – hacsak azért nem, mert így kénytelen lesz Maxszel és a vele kapcsolatos érzéseivel szembesülni. Mindenesetre ha már ilyen kényelmetlen helyzetbe hozta, cserébe kicsit megleckézteti Bootht: amikor az magával vinné Nasht kikérdezni, neki pont látogatóba kell mennie Maxhez, máskor meg azért nem csatlakozik Boothhoz, mert zoknit kell vennie az apjának. Nesze neked Seeley, kellett annyira rátukmálni az apjára?


Márpedig Brennan nem úszhatja meg, hogy szembenézzen a múltjával, ahogy Amy Nash sem. Első ránézésre pedig nem túl vidám a látvány: adott egy gyilkos apa/anya, akire ítélet vár. Segít ezen az, hogy az illető tulajdonképpen csak amolyan szabadlelkű lázadó volt, aki nem tudott beilleszkedni a rendszerbe? Aligha. Max nemigen tudna olyan körítést feltálalni, amivel a tényt, hogy bűnöző, emészthetővé tenné Temperance számára. Okosabb lévén, nem is próbálkozik ezzel. Inkább apaként mutatkozik be, még ha nem is a legideálisabbként, és igyekszik rég elfeledett emlékeket ébreszteni a lányában. Mert így élesztheti fel azokat az érzéseket, amik segíthetnek a köztük lévő falakat lerombolni – vagy legalábbis téglánként lebontani.

Azért Max önmagában erre nem lenne képes. Kell hozzá Amy Nash/June Harris története, az anyáé, aki a lányát arra nevelte, hogy tegyen meg mindent, hogy változtasson a világon, és aki épp a lánya miatt adja fel magát. (Persze Max és Amy esete nagyon is különbözik egymástól, hiszen az utóbbi valójában ártatlan volt az ellene felhozott gyilkossági vádban, mégis felelősnek érezte magát, míg Max elkövette a gyilkosságot, és nem is bánta meg tettét, mert ezzel a családját védte. De Brennan apjának jelleméről majd a 'The Verdict in the Story' elemzésekor lesz időnk elmélkedni.) Booth ráhatása is nélkülözhetetlen, célzásokkal, szívességekkel, meg az állandó nyaggatásával lökdösi Temperance-t a helyes irányba, hogy megbékélhessen az öregével.


Amy Nash a maga nagy tanulságát a lányának írja meg, de nem véletlenül Brennan szájából hangzanak el ezek a szavak: "Ha megtanultam valamit, az az, hogy soha nem hagyhatjuk, hogy a káosz és igazságtalanság olyannyira elvakítson, hogy a dühtől mi is a probléma részévé váljunk. A megértés, a könyörület, a jóság és a szeretet az egyedüli igaz forradalmi eszmények. Ha eláruljuk ezeket, azzá válunk, amit megvetettünk, és elveszítjük emberségünket."

Kicsit mélyenszántóak lettünk, pedig nem ilyen nehezen emészthető ez a sztori, és mielőtt még igazán meghatódnánk, mindig megmosolyogtat valamilyen közjáték. Ott van mindjárt a bombaszakértők bombázója, akinek a dekoltázsára Hodgins rajzfilmfigurákra emlékeztető kigúvadt szemekkel és dadogással reagál. Nem arról van szó, hogy Hodgins már nem akarna nősülni, csak hát ő ugyanaz a Hodgins, aki a preangelai korban még intenzíven hajkurászta a nőket. Angela meg Angela, aki nem orrol meg Hodgins fizikai reakcióira, de azért megjelöli a territóriumát.

Angela: Ő Dr. Jack Hodgins. Angela Montenegro. Az enyém az arcrekonstrukció. És ő.

A vicces az, hogy Jacket a tudományos papás-mamásból a légszűrő elvesztésének veszélye ébreszti csak fel – a bogaras fickó tehát inkább bogaras, mint fickós. Zackről viszont már jó ideje elfelejtettük, hogy férfiból van, csak halványan emlékeztet a Frost ügynökhöz intézett beszólása a 'The Man in the Bear'-beli vetélkedésre a szexi csomagkihordó lány kegyeiért. Az ő szerepe továbbra is az éles meglátásokban és a kísérleti alanyéban merül ki, no meg a Cammel való szópárbajokban.

Zack: Be tudta kötözni magát és még képes volt ambulánsan mozogni.
Cam: Tudod, mondhattad volna helyette azt, hogy "tudott járkálni". Nem rúgtalak volna ki.

Aztán ott van a nagy veterán Reilly, akit Booth mentorként tisztel – nemúgy Brennan, aki kerek perec a szemébe mondja, hogy fenyegetve érzi magát, mert a tanítványa túlszárnyalta. Reilly is őszintén közli Temperance-szel, hogy mit tenne vele, ha történetesen nem nő lenne.

Persze a legjobb jelenet a záró (ahogy legtöbbször, ez a hab a tortán). Booth részegen legalább olyan aranyos, mint begyógyszerezve. Ha rajta múlott volna, Amerika még mindig angol gyarmat lenne. Brennan pedig onnan vezeti le, hogy az apja szereti, hogy sikerült kinyírnia kártyajátékban. Bones-logika.




A legjobb idézetek:
Brennan: Én nem kértem különleges elbánást, Booth.
Booth: Azért, mert nem is kell, mert te különleges vagy!

Caroline: (Miután engedély nélkül felviharzott a laboros emelvényre) Booth lelőhet később.

Caroline: (Boothnak, mert Brennan ismét nem tart vele) Hagyjad békén, chere. Az elválástól jobban vágyakozik a szív.

Reilly: Tudod, Booth, nagyon jónak kell lennie az ágyban, mert nem látok rá semmilyen más okot, hogy miért tartod őt itt.
Brennan: Az vagyok. Nagyon jó. De Boothnak erről a tényről nincs közvetlen tapasztalata.

Cam: Milyen közel járunk az áldozat azonosításához?
Angela: Nos, ez itt a koponya. Jó vagyok, de... nem ennyire.
Brennan: Talán hasznát veszed ezeknek. Egy darab nyelv, haj és agyvelő.
Angela: Okés. Ha bárki keresne, elmentem hányni, aztán végzek némi papírmunkát.

Brennan: Nem biztos, hogy kell nekem egy olyan apa, aki folyton a pontokat számolgatja.
Booth: Aha. Úgy hangzik, mintha te is ezt tennéd.
Brennan: (Úgy tűnik, ezt megfontolja.) Tudod mit? Igazad van... Semmi közöd hozzá.

Nüanszok:
– Ki ölte meg Neil Watkinst? Úgy tűnik, ez senkit sem érdekel, mert nemigen vesztegetik rá a szót, miután furfangosan bebizonyították, hogy nem lehetett sem öngyilkos, sem bombagyáros.
– Az még valahogy elmegy, hogy a férj 25 év házasság után szó nélkül kinyírja az asszonyt, mert fény derül piszkos múltjára, és mert azt hiszi, még meg is csalta az exével, na de hogy hogyan tudott pont olyan bombát összeeszkábálni, mint az ex (pláne, hogy még el is hangzik, hogy erről Neilen kívül csak az ügyben nyomozó tudott), az már nehezen nyelhető le.
– Brennan a férfi menopauzáról szóló elmefuttatásának köszönhetően megtudjuk, hogy Booth 35 éves (és felháborítja a feltételezés, hogy e témának bármi köze lehetne hozzá).
– Booth és Reilly az őrségváltásra isznak (szinkronban: nemzedékváltás) nem keveset az ügy lezárása után.
– Az áldozat autójának hátulján díszelgő matrica szerint 'Soccer Moms Kick Grass' (="A focis anyukák fűbe rúgnak", ami hajazás a 'kick ass', szó szerint fenékbe rúgnak, lenyomnak kifejezésre).
– És végül itt az epizódhoz tartozó Couples Counseling, amin Booth eléggé ki van akadva – mint kiderül, őt is gyötri egy kis apa-komplexus.

Tovább...

5.12 The Proof in the Pudding – PROMO

A tegnapi epizód haláli volt, a következő viszont irtó izgalmasnak ígérkezik. Ajánlom a promót mindenkinek, akár egy mozié!

Tovább...

Tippelgessünk együtt! BB és a 100.

Áprilisig még sok idő van, ezért arra gondoltam, nyitok egy bejegyzést, ahol mindenki tippelgethet, mi is fog történni a 100. epizódban – azaz hogy mi történt 6-7 évvel ezelőtt Booth és Brennan között, ami annyira meghatározta akkor a viszonyukat, és mi az, amitől új irányt vesz a jelenlegi kapcsolatuk. Várom az ötleteiteket. Nekem is van egy pár elképzelésem!

Tovább...

Videók a ma esti epizódból – 5.11 The X in the File

2010. január 14., csütörtök

Ha valaki nem bírná ki azt a fél napot a teljes rész megjelenéséig, akkor íme 3 rövid jelenet a 'The X in the File'-ból. Úgy tűnik, a kanadaiak előnye elveszett az idén, ők is csütörtök este láthatják először a Bones újabb részét.

Tovább...

5.13 The Dentist in the Ditch – fotók és leírás

2010. január 13., szerda

Kijött néhány fotó és a 13. epizód történéseinek leírása a FOXtól.

A január 28-i adásban egy polgárháborús harctéren találnak csontvázat, amit Brennan egy helyi fogorvos maradványaiként azonosít. Booth a gyanúsítottak után kajtat, Hodgins és Nigel-Murray pedig a csontok megtisztításán kínlódnak a laborban. Jared, Booth bátyja visszatér utazásaiból egy meglepő hírrel.

Tovább...

Deschanel szerint a változás jó

2010. január 12., kedd

Aki nem akar spoilert olvasni, az most ne lapozzon
Ausiello lecsapott Emily Deschanelre, hogy megtudja, mi is az a másik irány, amit a 100. epizód után vesz Brennan és Booth kapcsolata. Emily csodálkozott, hogy a rajongók aggódnak a változás miatt, szerinte jó irányban változnak majd a dolgok, és állítja, hogy a 100. részé volt az egyik legjobb forgatókönyv, amit az elmúlt 5 év alatt olvasott. Véleménye szerint a nézők is szeretni fogják ezt az epizódot. Lesznek csókok is, de hogy kik között, azt persze nem árulhatja el, mint ahogy azt sem, hogy Brennan ott lesz-e azon a bizonyos esküvőn az évad végén. (Ja, nem csak esküvő lesz, hanem egy eljegyzés is.)

Tovább...

Új, izgalmas hírek a 100. részről + ráadás!

2010. január 11., hétfő

Kattints, ha jót akarsz →

A FOX kiadta hivatalos press release-ét a 100. epizódról, és a két főszereplő, valamint az írók is elkotyogtak ezt-azt, amivel incselkedhetnek a nézőkkel. Bombabiztos a rekord nézettség április 8-ára.

Először a press release-ből szemezgetek:
A 100. rész a rettentő duó dinamikus és szokatlan történetét vizsgálja meg, hiszen az elmúlt öt év alatt Dr. Temperance Brennan és Seeley Booth különleges ügynök kapcsolata "szigorúan szakmaiból valószínűtlen és talán romantikus" párosítássá alakult át. A 'The Parts in the Sum of the Whole', melyet Boreanaz rendez, felidézi az első alkalmat, amikor Brennan és Booth együtt dolgoztak egy ügyön. Ez a visszatekintés a kezdetekre nagy hatással lesz rájuk, és megváltoztathatja az egymás iránti érzéseiket örökre. Az epizód során pillantást vethetünk a többi Jeffersonos csapattagra is, hogy lássuk, hogyan kezdődött a kapcsolatuk és hogyan hatottak egymás életére.

"Annyira büszke vagyok, hogy itt állhatok minden egyes szereplő és kolléga mellett ezen a jelentőségteljes alkalmon, amikor elértük a 100. epizódunkat", mondta Boreanaz. "Minden csepp vér, izzadság és könny ehhez a pillanathoz vezetett minket. Minden egyes lépéssel egy családdá váltunk, és minden további lépéssel barátként fogok neki eme epizód rendezéséhez. A századikra!"

"Mindannyian a BONES-nál nagyon is tudatában vagyunk, hogy milyen ritka és izgalmas egy tévés dráma életében, hogy megélje a 100. epizódos mérföldkövet", mondta a BONES executive producere, Hart Hanson. "Ahhoz, hogy ez megtörténjen, sok részletnek kell összejönnie organikus módon, amiből a legfontosabb a szereplőgárda és a közönség. A BONES szerencsés, hogy mindkettőből a legjobbat kapta."

A BONES 100 epizódja során Brennan és Booth "megteszik vagy nem" viszonya egy lojális rajongói bázist élesztett fel, és nagyon sok vitát indított, hogy ennek a kapcsolatnak milyen irányt is kellene vennie. Emellett a Jeffersonos csapat hihetetlenül bizarr halálokokat vizsgált meg és leplezett le nyomozásai során, és a sorozat mondhatni a valaha leghátborzongatóbb ügyeket tálalta, amit televízión látni lehetett...

Akkor most fokozzuk az izgalmakat:
Hart Hanson már megint kotyogott. Amikor a 100. részről kérdezték, arra engedett következtetni, hogy talán az első csók Brennan és Booth között valahol a múltban keresendő. Első ügy (first case)/első csók (first kiss)? (forrás: fancast)
Emily Deschanel nem válaszolt arra, hogy vajon Booth kezdeményezett-e valamit a múltban, és csúnyán vissza lett utasítva – ergo innen a rideg kezdet. Azt viszont elárulta, hogy a 100. epizódnak hála új fényben fogjuk látni Booth és Brennan viszonyát, ami Booth agydaganatához hasonlóan – de még annál is jobban – megváltoztatja a kapcsolatukat örökre.
David Boreanaz szerint a 100. rész után Booth és Brennan választ kapnak sok kérdésükre, és világossá válik számukra, hogy milyen irányba kell tovább haladjanak. Az epizód során oda-vissza ugrálunk az időben, és a végén jön a nagy leleplezés, valami történni fog.
Ja, és majd elfelejtettem: lesz Caroline Julian is a 100. részben, ami azért is érdekes, mert Bones először a 'The Man in the Morgue'-ban (1.19) találkozik vele – sebaj, ezt is megoldják. Ellenben Goodmannel nem fogunk találkozni, már ez is biztos.

Na, és ha most már kezdenek az idegszálaink túlfeszülni, akkor kapaszkodó!
Stephen Natan (a sorozat másik "nagy" szerzője) azt is elárulta, hogy a sorozat két szereplője fog házasságot kötni még az idén (a szezonzáró részben) – lesz tehát egy esküvő, de persze az titok, hogy kik és milyen körülmények között fogják kimondani a boldogító igent (annyit viszont elárultak, hogy nem szokványos ceremónia lesz, de nem is post-ites – haha!). A 100. epizódhoz ő annyit fűzött hozzá, hogy ez után Booth és Brennan újragondolják és átértékelik a kapcsolatukat, és az idén látottakhoz képest más irányba mozdulnak el (megjegyzem, ez engem inkább aggaszt, mint reményekkel tölt el). Eddig azt láthattuk, hogy Booth küzd az érzéseivel, ezután mindketten oldottabbak lesznek. Új irányba indulnak hát el velük az írók. Nathan szerint Booth és Brennan az idén biztosan nem fogják "elhálni a kapcsolatukat", ehelyett egy sokkal érdekesebb fordulatot vesz majd az egész, ami még jobban felizgat majd mindenkit.
(forrás: Ausiello)
Tényleg ennyi izgalomra vágyunk???

További érdekesség, hogy amíg Deschanel szívesen látná a párost együtt, addig Boreanaz jobban örülne, ha Bones és Booth tulajdonképpen sosem jönnének össze. A lényeg, hogy Hart Hanson fejében már megvan a sorozat vége, és tudja, hová vezet Brennan és Booth útja, de ahogy ő fogalmazott, és amivel mi nagyon is tisztában vagyunk az az, hogy az ő dolga az emberekben fenntartani az érdeklődést Bones és Booth kapcsolata iránt, és úgy összehozni őket, hogy azzal ne veszítsen nézőket. Sok sikert Hart!

Tovább...

A blog szerzője

Blogarchívum

Rendszeres olvasók

Follow talkaboutbones on Twitter

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP